“Katër stinët” e Giuseppe Arcimboldo

Seria e pikturave është e realizuar me bojra vaji në kanavacë. Ato gjenden në Muzeu i Luvrit, Paris


Nga Albert Vataj

“Katër stinët” është një seri prej katër pikturash, për të cilat Arcimboldo është ende më i njohur. Seriali mund të shihet si mishërimi i tiparit manieriste që thekson marrëdhënien e ngushtë midis njerëzimit dhe natyrës. Çdo portret përfaqëson një nga stinët dhe përbëhet nga objekte që karakterizojnë atë kohë të veçantë të vitit.

Pranvera është një grua e re e qeshur, fytyra e së cilës përbëhet nga një lëkurë me lule rozë dhe të bardhë me një hundë zambaku dhe veshin e një tulipani. Flokët e saj janë të përbëra nga lule shumëngjyrëshe, ndërsa fustani i saj është bërë nga bimë të gjelbra dhe një jakë të bardhë me lule.

Vera përbëhet nga fruta dhe perime të stinës, ngjyrat e ndezura të të cilave bien në sy në sfondin e errët, fytyra e qeshur e verës siguron shikuesin për dashamirësinë e ngrohtë të stinës së diellit.

Vjeshta tregon një burrë, trupi i të cilit është një fuçi e thyer dhe fytyra e të cilit përbëhet nga një dardhë (hundë), mollë (faqe), shegë (mjekër) dhe kërpudha (veshi), të gjitha të pjekura për të shpërthyer.

Vjeshta tregon pjellorinë e stinëve dhe, në gjuhën e tij të dalë, pritjen e artistit për këto fruta të pjekura.
Dimri është një plak i mbështjellë në një dyshek kashte. Ai përbëhet nga një trung peme i moshuar, me copa dege të thyera dhe lëvore të gërvishtur për tiparet e tij dhe një kërpudha të fryrë për gojën.

Ndërsa vetëm Dimri dhe Vera mbijetuan nga seria origjinale e pikturave të Katër stinëve, mbrojtësit të Arcimboldo, perandorit Maximilian II, i pëlqyen aq shumë sa porositi një grup të dytë në 1573 si dhuratë për Augustin, Zgjedhësin e Saksonisë (është i dyti grup që mbetet i paprekur). Si një shprehje e mëtejshme e vlerësimit të tij, Perandori mori pjesë në një festival në 1571, të drejtuar nga Arcimboldo, në të cilin ai dhe anëtarët e tjerë të oborrit të tij ishin veshur me elementë të stinëve.
Për më tepër, katër portretet në serinë e mëvonshme të Arcimboldos Four Elements(1566) – Ajri, Zjarri, Toka dhe Uji – korrespondojnë përkatësisht me pranverën, verën, vjeshtën dhe dimrin. Efekti i përgjithshëm i dy serive është të sugjerojë kështu që Perandori Romak i Shenjtë Maximilian II (i cili porositi të dy grupet e pikturave) ndikon në gjithçka në tokë deri në forcat e saj më parësore. Duke kombinuar objekte dhe krijesa në fytyra, për më tepër, Arcimboldo e shndërron kaosin në harmoni, e cila mund të shihet edhe si një reflektim mbi fuqitë e shenjta të Perandorit. Siç konfirmon historiani i artit Thomas DaCosta Kaufmann: pikturat synonin të ishin humoristike, por “humori zgjidhet vetë në një mënyrë serioze”, ndoshta si një koment për madhështinë e sundimtarit.

Lexo më shumë nga

“MIQTË – Art & Histori”

Artistë kinezë dhe shqiptarë në një ekspozitë të përbashkët. 23 Shtator, ora 11:00. Galeria e Artit Tiranë. Kurator Helidon Haliti

“Better Red Than Dead”

"Mjeshtri i Madh", Helidon Haliti, hap ekspozitën e tij personale në "Golemi Art Gallery". Deri më 22 shtator 2024.

Hysen Devolli, “Aristokrati i Skenografisë”

"Piktor i Merituar"! Skenograf i mrekullueshëm! Kostumograf i talentuar! Piktori i kartmonedhave të 1964

Gjimnazistët jetësojnë pikturën e Guri Madhit “Kur nuk shkojnë në stadium”

"Piktura" u realizua nga nxënësit: Doert Laçi, Leart Truka, Erno Mustafa, Darius Derguti, Vasil Sema, Destan Sulku dhe Elis Vika.